Pierwsza dostawa z Uber Eats

przychodzaca dostawa w aplikacji uber driver

Mam aktywne konto? Co dalej?

W artykule o zakładaniu konta opisałem sposób założenia konta. Gdy mamy aktywne konto możemy kliknąć „Ruszaj” naszym oczom ukaże się następujący ekran:

Widok po kliknięciu „Ruszaj”

Interesuje Nas dolna belka. W przypadku pełni aktywnego konta powinieneś zobaczyć napis „Wyszukiwanie przejazdów / Jesteś w trybie online”. Jeśli widzisz błąd, należy rozwinąć belkę i przeczytać o co prosi aplikacja – czasem trzeba np. wyrazić zgodę na wyświetlanie aplikacji nad innymi.
Jeśli wszystko jest ok, to pozostaje czekać na pierwsze zlecenie, najlepiej w takim przypadku znajdować się niebieskiej strefie, czyli tzw. mnożnikach, o których opowiedziałem artykule Czym jest mnożnik w Uber Eats?

Coś zaczęło dzwonić w aplikacji, co mam zrobić?

Charakterystyczne pikanie i taki alert:

przychodzaca dostawa w aplikacji uber driver

Oznacza to, że otrzymałeś swoje pierwsze zlecenie. Jeśli jesteś gotów do drogi, przyjmij je klikając gdziekolwiek w środku tego prostokąta.
Możesz je także odrzucić korzystając z przycisku „Odrzuć” w lewym górnym rogu – takie odrzucenie nie wpływa na wskaźnik anulowanych zleceń, który liczy się np. do dezaktywacji konta dostawcy, ale wpływa na wskaźnik akceptacji, który może mieć wpływ na tzw. stawki gwarantowane czy innych promocji.

Co to oznacza, że moje konto może zostać zdezaktywowane za anulowanie zleceń?

Uber chce, aby posiłki były dostarczane jak najszybciej. W tym celu wprowadził politykę ostrzeżeń, a w późniejszej fazie nawet dezaktywacji kont za anulowanie wcześniej przyjętych zleceń.
Po akceptacji zlecenia mamy dwie opcje:

  • Udać się do restauracji, od której otrzymaliśmy zlecenie,
  • Anulować realizację przez nas zlecenia z różnych powodów. Są nimi np. zbyt daleka odległość do restauracji, zbyt długi czas oczekiwania na wydanie zamówienia, czy zwykła rezygnacja z chęci realizowania dostaw.

Anulując wiele zleceń w krótkim odstępie czasu możemy zostać nawet zdezaktywowani! Za każdym razem, gdy anulujesz zlecenie, współczynnik anulowanych zleceń rośnie o 10%. Gdy wzrośnie on powyżej 15%, konto może być narażone na dezaktywację. W przypadku problemów z dostarczeniem zamówienia (jak np. problem z pojazdem), możesz skontaktować się z pomocą na żywo na CZACIE UBER EATS, gdzie konsultant pomoże w anulowaniu zlecenia.

Rozpoczynamy dojazd do restauracji

Po zaakceptowaniu zlecenia ukaże się adres restauracji do której mamy jechać:

mapa z dojazdem do restaruacji
Nawigacja w aplikacji Uber Driver do restauracji

W naszym przypadku będzie to McDonald’s. Możemy skorzystać z nawigacji w aplikacji Uber Driver, lub kliknąć „Nawiguj„, aby przeniosło Cię do wybranej w Ustawieniach aplikacji do nawigowania. Czas podany w aplikacji jest wyłącznie szacunkowy, więc nie obawiaj się, jeśli nie dojedziesz w tym czasie.

Odbieranie zamówienia

Gdy już dojedziemy do restauracji, należy przeciągnąć dolną belkę do góry, aby ukazało się takie okno:

odbieranie zamowienia

Aby odebrać zamówienie, należy podać personelowi restauracji 5-cyfrowy kod zamówienia, który znajduje się pod imieniem klienta.

Porada: Restauracje zwracają uwagę na dwa końcowe znaki w numerze zamówienia, dlatego można się ograniczyć do podania w naszym przypadku F6

Po odebraniu zamówienia należy odznaczyć ten fakt w aplikacji – przy imieniu zaznaczamy pole wyboru. Opcjonalnie możemy też ocenić jak przebiegł tym razem nasz odbiór. Następnie przeciągamy w prawo „Rozpocznij dostawę„.

Dojazd do klienta – częste problemy

Po rozpoczęciu dostawy pojawi się taki sam widok jak w przypadku dojazdu do restauracji.

Uwaga: Czasem zdarza się tak, że klient nie wpisał pełnego adresu podając np. jedynie nazwę ulicy. Należy wtedy rozwinąć belkę do góry i sprawdzić czy nie ma tej informacji w komentarzu. Jeśli komentarz dla dostawcy jest pusty, możesz się z nim skontaktować poprzez ikonę telefonu lub napisać wiadomość z prośbą o podanie dokładnego adresu.

Nie musisz się obawiać o bezpieczeństwo swojego numeru telefonu. Jeśli dzwonisz za pomocą aplikacji, łączysz się z bramką telefoniczną Ubera, która ukrywa Twój prawdziwy numer telefonu i przekierowuje Twoje połączenie na numer klienta. Więcej o tej funkcji i innych działaniach Ubera w kierunku bezpieczeństwa możesz dowiedzieć się tutaj.

Sposoby kontaktu

Najszybciej z klientem możesz skontaktować się klikając słuchawkę. Ukaże się wtedy okno aplikacji Telefonu z wybranym numerem (stacjonarnym) tymczasowej bramki. Na ten numer możesz zadzwonić tylko z numeru podpiętego pod konto. W przypadku próby połączenia z innego telefonu dostaniesz komunikat, że numer jest niepoprawny. Drugim sposobem na kontakt z klientem jest wysłanie wiadomości przez aplikację.

Przykładowa rozmowa przez aplikację.
Czasem zdarza się tak, że klient celowo podaje adres w strefie, a prosi o dojazd w inne miejsce.

W takim przypadku to TY decydujesz czy pojedziesz w inne miejsce. Ja z reguły, jeśli nie jest to znacznie oddalone miejsce, decyduję się na dojazd. Zawsze wtedy można zgarnąć jakiś dodatkowy napiwek.

Co w przypadku, gdybym nie zdecydował się pojechać w nowe miejsce?

W takim przypadku musisz poinformować klienta o swojej decyzji i anulować zlecenie. Jedzenie pozostaje do Twojej dyspozycji, a opłata za twój kurs nie zostanie potrącona (otrzymasz pełne wynagrodzenie). Analogicznie dzieje się w przypadku, gdy dojedziesz pod wskazane miejsce a klient nie będzie odpowiadał przez 7 minut od momentu pierwszej próby połączenia z nim.

Zakończenie dostawy

Dostawę kończysz analogicznie do odbierania rozsuwając dolną belkę oceniając klienta i kończąc dostawę. W przypadku problemu z zamówieniem w toku, skontaktuj się z działem wsparcia Uber Eats na czacie.

Zainteresowała Cię praca w Uber Eats? Sprawdź inne poradniki:

  1. Dakjdi
    Dakjdi
    24 czerwca 2019 at 00:10

    Dodaj, że od lipca do grudnia nie będzie żadnej promocji. O zleceniach można pomarzyć

    Odpowiedz
    • Dariusz Jargus
      Dariusz Jargus • Autor wpisu•
      25 czerwca 2019 at 19:24

      Hej wszystko zależy od miasta i aktualnego zapotrzebowania na dostawców, np. trójmiasto ma stawki gwarantowane od grudnia non stop.

      Odpowiedz
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *